Friday, January 31, 2014

آبان 1388


برنامه دیروز امروز فردای گذشته (پنجشنبه 30 خرداد) برنامه zapateras ای برای تبیین دیدگاه های دولت آینده آقای روحانی بود. برنامه نسبتا خوبی هم بود ولی محمود واعظی که به عنوان مشاور رئیس جمهور منتخب در سیاست خارجی در برنامه حاضر بود با جمله ای برنامه را به پایان رساند که نگرانی هایی را در رویکرد دولت جدید بوجود می آورد.
برای بیان تذکر در صورتی که برداشت من درست بوده باشد یک منطق مقام معظم رهبری به عنوان سند بیان می شود و آن تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی از سوی حضرت آقاست و این یعنی اینکه ما باید در برابر غربی ها با اقتدار ظاهر شویم و اقتصادمان را از درون و با فعال کردن استعدادها و ظرفیت های داخلی حل کنیم نه اینکه در برابر نعره کشیدن ها و دندان تیز کردن های آنها کرنش نشان دهیم و عقب بنشینیم.
دولت آینده بهتر است در سیاست خارجی این نکته را باور داشته باشد که ما هر چه عقب بنشنیم آنها جلوتر می آیند و تا دست برداشتن از آرمان هایمان کوتاه نمی آیند و به یقین باید گفت اقتصاد نیز با سیاست خارجی تدافعی و عقب بنشین و امتیاز بگیر حل نمی شود.
اگر دوستان به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارند که ان شاءالله همینطور است پس بهتر است در این راستا بکوشند و اگر برای سیاست خارجی تغییر دیپلماسی را در نظر دارند مشکلی نیست ولی تغییر در اصول سیاست خارجی با حضور ولی فقیه در حیطه اختیارات دولت نیست و بهتر است حرف هایی سنجیده تر در رسانه ملی مطرح شود.
خطبه 151 نهج البلاغه: پرهیز از فتنه
مرداد 1392
تیر 1390
آبان 1388
سابوتيج
آمار

No comments:

Post a Comment